Conèixer el continent en autocaravana

El meu home i jo, tot i sent de la mateixa ciutat ens varem conèixer a la Vall del Brugent el dia de la mona. Ell i el seus amics estaven acampats i nosaltres portàvem mona, l’excusa ideal per fer amistat.

Així va ser com vaig entrar en el mon de l Càmping. Hi ha moltes formes de fer càmping: fent vivag, sota el cel aplegat d’estels, dintre una senzilla tenda triangular d’una loneta que a la que hi passaves el dit, traspassava les gotes d’aigua. Després quan varem tenir fills, la tenda es va transformar en quadrada i amb dos despertaments, meitat cuina menjador i l’altra part dormitori. A partir d’aquí es va acabar el càmping lliure, o sigui, buscavem una zona concreta per visitar i enriquir tan la part cultural com la paisatgística, els fills feien amistats amb altres nens i participaven en jocs col·lectius organitzats pels monitors del càmping. D’aquesta manera varem recórrer Catalunya, part d’Osca i sur de França.

Per la nit esperàvem la son jugant amb jocs de taula. Després varem comprar una caravana petita i això ens va donar més llibertat i comoditat per fer viatges més llargs en quant a temps i kilòmetres. D’aquesta manera ens adonàvem que la cultura campista era molt diferent d’un país a l’altre i que la comoditat i els serveis no són iguals.

Ara ja viatgem en autocaravana doncs encara és més còmode per conduir i tens la avantatge que no has d’arrossegar un altre vehicle i a la vegada pots parar al mig de les ciutats per visitar el seus edificis, museus, teatres o simplement gaudir de la seva gastronomia. Si trobes un paisatge bonic et pares i fas fotos, esperes la nit per veure la claror de la celístia on les estrelles brillen amb llum pròpia i aprofites per parlar i comentar el que hem fet i preparar la següent ruta.

El proper dia os explicaré com i quin dia varem estrenar l’autocaravana.

Anna

De càmping
Aquesta entrada ha esta publicada en Lleure. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.